Придбати Диск опорний заднього колеса ГАЗ - 3307, 3309 Ви можете, оформивши замовлення у нас в інтернет магазині УРАЛ-ЗАПЧАСТИНИ через корзину або зателефонувавши за вказаними телефонами.
Диск опорний заднього колеса ГАЗ - 3307, 3309
Гальмівна система автомобіля ГАЗ-53, 3307
Автомобіль ГАЗ-53 обладнаний трьома гальмівними системами: робочою, що діє на гальмівні механізми всіх коліс автомобіля: запасний, що є частиною робочої гальмівної системи і діє на гальмівні механізми передніх або задніх коліс; стоянкової, діючої на трансмісію автомобіля.
Контроль за рівнем гальмівної рідини в головному гальмівному циліндрі ГАЗ-53 здійснюється з допомогою прозорого бачка. Контроль за зношуванням накладок колісних гальмівних механізмів — через отвори на щитах, які закриваються знімними гумовими заглушками; система сигналізації несправності гідроприводу, яка при спрацьовуванні включає червоний сигналізатор на панелі приладів.
Робоча гальмівна система ГАЗ-53 виконана з роздільним гальмуванням осей (з двома незалежними контурами), при цьому кожен контур виконує функції запасної гальмової системи. Робочі гальма складаються з гальмових механізмів передніх 1 і задніх 9 коліс і приводу до них (рис.1).
Рис.1. Схема привода гальмівної системи ГАЗ-53
1,9 — відповідно передній і задні гальмівні механізми; 2 — впускна труба двигуна; 3 — запірний клапан; 4 — лампа сигналізатора; 5 — сигналізатор несправності гідроприводу; 6 — головний циліндр; 7 додатковий бачок; 8— повітряний фільтр; 10, 11 —відповідно гидровакуумные підсилювачі задніх і передніх гальм
Гальма ГАЗ-53 передніх і задніх коліс однакові по конструкції і відрізняються розмірністю окремих вхідних деталей. Гальмівні механізми передніх коліс мають циліндри з поршнями 35 мм і накладки шириною 80 мм. Гальмівні механізми ГАЗ-53 задніх коліс мають циліндри з поршнями 38 мм і накладки шириною 100 мм
Рис.2. Гальма колеса ГАЗ-53
1 — гальмівна колодка; 2 — колісний циліндр; 3 — екран колісного циліндра; 4 — поворотна пружина колодок; 5 — направляюча скоба колодок; 6 — гальмівний щит; 7 — пружинна шайба; 8 — ганка; 9 — стопорний палець гальмівної колодки; 10 — ексцентрики опорних пальців; 11 — пластина опорних пальців; 12 — мітки; 13 — болт регулювального ексцентрика; 14 — шайба; 15 — оглядовий люк; 16 - регулювальний ексцентрик
Гальма колеса ГАЗ-53 (рис.2) з одного заклинюючою і однієї віджимною колодками складається з гальмівного щита 6, колісного циліндра 2 з екраном 3. Положення колодок 1 в механізмі регулюється з допомогою латунних ексцентриків 10 опорних пальців 9 і регулювальними ексцентриками 16.
Колодки гальма ГАЗ-53 притискаються до регулювальним эксцентрикам стяжний пружиною 4. Кожна колодка центрується незалежно одна від іншої. На зовнішньому торці кожного опорного пальця зроблена позначка 12 (поглиблення 2 мм), що показує положення найбільшого ексцентриситету ексцентрика опорного пальця.
При правильній установці колодок мітки 12 повинні бути звернені одна до іншої, як показано на рис.2. Допускається відхилення повороту міток від зазначеного положення в межах 40°.
Рис.3. Головний гальмівний циліндр ГАЗ-53
I, II — порожнини; 1 — клапан надлишкового тиску; 2, 12 — відповідно вторинний та первинний картери; 3, 8 - відповідно вторинний та первинний поршні; 4 — поворотна пружина поршня; 5 — наполеглива стрижень; 6— головка поршня, 7 — кільце торцеве кільце; 9 — штовхач; 10 — упорний болт; 11 -- манжета; 13 — ущільнювальне кільце поршня; 14 — кільце корпусу; 15 — пружина головки поршня; 16 — пружина клапана надлишкового тиску
Головний гальмівний циліндр ГАЗ-53 (рис.3) забезпечений двома послідовно розташованими поршнями 3 і 8 з прозорим двосекційним бачком для гальмівної рідини, який встановлений під капотом автомобіля.
На первинному 8 і вторинному 3 поршнях встановлені рухливі головки 6 з торцевими поверхнями кільцями 1 і манжетами 11. Головки утримуються на поршнях з допомогою опорних стержнів 5, які впресовується в поршні.
Головки підтискаються до поршням пружинами 15, а поршні в зборі з головками і ущільнювачами притискаються до наполегливим болтів 10 поворотними пружинами 4. Сумарний робочий хід поршнів 38 мм.
При цьому перебіг первинного поршня 21 мм, хід вторинного поршня 17 мм. У верхніх частинах первинного 12 і вторинного 2 картерів встановлені клапани надлишкового тиску 1 з пружинами 16.
Головний циліндр гальма ГАЗ-53 через штовхач 9 з'єднується з гальмівною педаллю. У розгальмованому стані поршні 3 головного циліндра через головки впираються в упорні болти 10, в результаті чого між поршнем і головкою утворюється зазор для проходу рідини з бачка в робочі порожнини циліндра.
При гальмуванні штовхач 9 переміщує первинний поршень 8. При цьому головка під дією пружини 15 притискається через ущільнювач 7 до поршня, разобщая рідина в бачку від рідини первинної робочій порожнині циліндра.
При русі поршня рідина з робочої порожнини циліндра проходить через отвори в пластині клапана надлишкового тиску 1 і, обтиску гумовий пасок клапана від пластини надходить у трубопровід, що йде до колісних циліндрів задніх гальмівних механізмів ГАЗ-53.
Одночасно рідина, що знаходиться в первинній робочій порожнині циліндра, діє на вторинний поршень 3, який в свою чергу витісняє рідину в трубопровід, що йде до передніх гальмівних механізмів.
При растормаживании поршні 3 і 8 під дією зворотних пружині переміщуються до вихідного положення до упору головок 6 болти 10. Якщо педаль гальма звільняється різко, поршні головного гальмівного циліндра ГАЗ-53 повертаються швидше, ніж рідина з колісних циліндрів.
У цьому випадку в робочих порожнинах головного циліндра створюється розрідження, під дією якого головки відходять від поршнів, утворюючи торцевий зазор, і рідина з бачка заповнює робочі порожнини циліндрів.
При упорі поршнів у болти 10 надлишок рідини через торцевий зазор повертається назад у бачок головного циліндра. Система расторможена і готова до подальшого гальмування.
Вихід з ладу одного з контурів гальмівного привода ГАЗ-53 супроводжується збільшенням ходу гальмівної педалі. Однак запасу ходу педалі при цьому достатньо для створення в справному контурі тиску гальмівної рідини, необхідного для гальмування.
Вакуумний підсилювач гальма ГАЗ-53 - діафрагмового типу служить для збільшення тиску в гальмівному приводі, чим знижує зусилля на гальмовій педалі.
При виході з ладу вакуумного підсилювача гальма або порушення герметичності вакуумного трубопроводу різко знижується ефективність гальмування.
Принцип дії підсилювача полягає у використанні розрідження у впускний трубі двигуна для створення додаткового тиску в системі гідравлічного приводу робочої гальмівної системи.
Вакуумний підсилювач гальм автомобіля ГАЗ-53 складається з камери підсилювача, гідравлічного циліндра і клапана управління. Камера підсилювача утворюється з двох корпусів.
Передній корпус через вакуумний трубопровід і запірний клапан з'єднаний з впускний трубою двигуна, а задній корпус з допомогою гумового шланга — з корпусом клапана управління.
Між корпусами встановлена гумова діафрагма, яка утримується між ними з допомогою двох хомутів. Внутрішньою частиною діафрагма кріпиться на штовхачі (штоку) з допомогою тарілки, шайби і гайки. На тарілку діє поворотна пружина.
У корпусі гідравлічного циліндра знаходиться поршень, який через штифт з'єднаний з штовхачем штока. Між поршнем і штоком розташований пластинчастий штовхач клапана, який впливає на кульку клапана.
На поршні встановлена гумова ущільнювальна манжета. Поршень впирається в упорну шайбу. У циліндрі є корпус ущільнювачів з гумовими манжетами, у якому переміщається шток.
Клапан управління підсилювача гальма ГАЗ-53 складається з корпусу, кришки, поршня з манжетами і діафрагмою, яка кріпиться на клапані за допомогою плоскої зубчастої шайби. В корпусі розташовані поворотна пружина клапана, вакуумний і атмосферне клапани, посаджені на загальний стрижень.
Атмосферний клапан притискається до сідла пружиною. Кришка клапана через повітряний трубопровід з'єднана з повітряним фільтром (див. рис.1) підсилювача.
При роботі двигуна у впускний трубі створюється розрідження, яке через вакуумний трубопровід і запірний клапан передається в порожнину первинної камери підсилювача і потім через Р-образне отвір в циліндрі—в порожнину V клапана управління.
Далі розрідження поширюється через центральний отвір в клапані в порожнину IV, звідки через шланг — в порожнину 3 вторинної камери підсилювача.
Рис.5. Запірний клапан ГАЗ-53
1 – корпус, 2 — пружина; 3—гумовий клапан;
Запірний клапан ГАЗ-53 (рис.5) складається з корпусу 1, штуцера 5, гумового клапана 3 і пружини 2. Під дією розрідження, що виникає у впускному колекторі двигуна, гумовий клапан відходить від сідла і розрідження надходить у вакуумні підсилювачі.
У разі зниження розрідження в двигуні гумовий клапан під дією пружини притискається до сідла і забезпечує збереження найбільшого розрідження в вакуумних підсилювачах.
Рис.6. Сигналізатор несправності гідроприводу ГАЗ-53
Сигналізатор несправності гідроприводу гальм ГАЗ-53 (рис.6) з'єднаний з порожнинами головного гальмівного циліндра. Він складається з корпусу 5, поршнів 1 і 2 з ущільнювальними гумовими кільцями, кульки 3 і датчика 4.
У разі виходу з ладу одного з контурів роздільного приводу гальм під дією різниці тиску при першому ж натисканні на гальмівну педаль поршні переміщаються в бік меншого тиску.
Кулька 3 виходить з канавки, і контакти датчика 4 замикаються. На панелі приладів при цьому загоряється червона контрольна лампа. Після виявлення і усунення несправності прокачують пошкоджений контур.
Основні | |
---|---|
Виробник | ГАЗ |
Марка | ГАЗ |
Модель | 53 |
Сумісність з маркою | ГАЗ |
Сумісність з моделлю | 53 |
Тип запчастини | Оригінал |
Тип техніки | Вантажний автомобіль |
- Ціна: 1 780 ₴