650 ₴
Придбати Наконечник рульової тяги правий в зборі Газ-53 / 53А-3003062 Ви можете, оформивши замовлення у нас в інтернет магазині УРАЛ-ЗАПЧАСТИНИ через корзину або зателефонувавши за вказаними телефонами.
Рульове управління ГАЗ-53 складається з рульового механізму з валом керма і рульовим колесом, рульових тяг і важелів. Рульовий механізм, що складається з глобоидального черв'яка і трехгребневого ролика, змонтований у чавунному картері і кріпиться до лівого лонжерону рами п'ятьма болтами.
Передавальне число рульового механізму - 21. Верхній кінець рульової колонки ГАЗ-53 прикріплений до розпірці панелі приладів з допомогою штампованого кронштейна двома болтами.
Між штампованим кронштейном і колонкою керма ГАЗ-53 встановлена гумова подушка, компенсуюча відносне переміщення кабіни і рульової колонки при русі автомобіля.
1 - Рульове управління ГАЗ-53
Пристрій рульового механізму ГАЗ-53 показано на рис.1. Черв'як рульового механізму ГАЗ-53 напрессован на пустотілий вал 5 і встановлений на двох конічних роликоподшипниках. Внутрішніми робочими поверхнями підшипників служать конічні поверхні кінців черв'яка.
Обойма верхнього підшипника запресована в горловину картера до упору і бурт верхньої кришки. Обойма нижнього підшипника має ковзаючу посадку, що дозволяє за рахунок прокладок 2 регулювати преднатяг в підшипниках черв'яка.
Під верхню кришку рулевою механізму ГАЗ-53 встановлена одна ущільнювальна прокладка. Вал сошки 8, в пазу якого змонтований трехгребневый ролик 1, що обертається в двох підшипниках: в бронзовій втулці 6, запресованої в картер рульового механізму ГАЗ-53, і в роликовому циліндричному підшипнику, встановленому в бічній кришці. В місці виходу з картера 7 8 сошки розташований сальник 13.
На дрібні конічні шліци вала сошки встановлена сошка 14, щільна посадка якої досягається затягуванням гайкою 75 моментом 100 — 140 Нм. Правильність кутовий установки сошки досягається наявністю в ній чотирьох здвоєних шліців і відповідних їм западин на валу.
Кут повороту вала кермової сошки ГАЗ-53 від середнього положення до будь-якого крайнього положення становить 45° і обмежується упором ролика у виступи картера рульового механізму.
Але на автомобілі кут повороту вала сошки дещо менше (мається запас ходу сошки), так як максимальний поворот керованих коліс визначається упором в балку передньої осі болта-обмежувача, ввернутого у важелі рульової трапеції.
Робоча пари рульового механізму ГАЗ-53 має зачеплення з змінним зазором. При положенні ролика, що відповідає руху автомобіля по прямій, зазор в зачепленні практично дорівнює нулю.
У міру повороту рульового колеса ГАЗ-53 в ту або іншу сторону зазор поступово збільшується. У крайніх положеннях ролика зазор має найбільше значення. Відсутність зазору в зачепленні пари при русі по прямій дозволяє водієві добре "відчувати дорогу".
Збільшений зазор в зачепленні при поверненому положенні ролика забезпечує можливість регулювання зачеплення пари по мірі зносу. Найбільш сильно зношується черв'як в середній частині (що відповідає руху автомобіля по прямій) і в значно меншій мірі зношуються його крайні витки.
Тому в разі усунення шляхом регулювання зазору в середній частині неминуче з'явився б натяг при повернених положеннях ролика, якби конструкцією не був передбачений збільшений зазор в зачепленні при поверненому положенні ролика. Натяг в зачепленні призвів би до втрати самоповернення коліс в нейтральне положення і до передчасного виходу з ладу.
Зачеплення пари рульового управління ГАЗ-53 регулюють регулювальним гвинтом 11 (див. рис.1), ввернутым в бічну кришку картера. В паз гвинта щільно входить циліндричний хвостовик вала сошки. При обертанні гвинта вал рульової сошки ГАЗ-53 разом з роликом переміщається щодо черв'яка.
Так як вісь ролика зміщена відносно площини, що проходить через вісь черв'яка в перпендикулярній до осі вала сошки, то при переміщенні валу сошки буде змінюватися відстань між осями ролика й черв'яка, чим і досягається регулювання зазору в зачепленні робочої пари. Регулювальний гвинт 11 фіксується стопорною шайбою 9, штифтом 12 і гайкою 10, наверненої на гвинт.
Рульовий вал ГАЗ-53 укладено в трубу (рульову колонку), нижній кінець якої надітий на верхню кришку картера і закріплений стяжним хомутом. У верхній частині рульової колонки ГАЗ-53 встановлений радіально-упорний шарикопідшипник рульового вала.
Внутрішнє кільце підшипника постійно підібгані пружиною через розрізну втулку, яка сидить на рульовому валу, чим запобігається поява зазорів і стукотів в підшипнику при русі автомобіля.
Конічний верхній кінець вала рульового механізму ГАЗ-53 має дрібні шліци для встановлення рульового колеса. Рульове колесо закріплено гайкою, навертываемой на різьбовий кінець вала, для зручності керування автомобілем одна з трьох спиць рульового колеса при положенні рульового механізму, що відповідає руху по прямій, звернена вниз. Таке положення рульового колеса забезпечується установкою його на шліцах кінця рульового вала.
Під маточиною рульового колеса, на верхньому кінці рульової колонки знаходиться механізм перемикача покажчиків поворотів. Всередині валу рульового механізму ГАЗ-53 проходить провід звукового сигналу.
Зверху картера рульового механізму встановлена різьбова пробка 4, що закриває отвір для заливки масла в картер рульового механізму.
Для усунення осьового переміщення черв'яка необхідно відрегулювати його в такій послідовності (попередньо знявши рульовий механізм ГАЗ-53 з автомобіля):
- послабити болти кріплення нижньої кришки картера і злити масло;
- зняти нижню кришку картера і вийняти тонку регулювальну паперову прокладку 2;
- встановити кришку картера на місце і перевірити підшипники черв'яка на поздовжнє переміщення. Якщо люфт не усунуто, то слід зняти товсту прокладку 2 кришки картера, а тонку поставити назад;
- після усунення зазору треба перевірити зусилля на ободі колеса, необхідне для його обертання. Перевірка проводиться при вийнятому валу сошки; зусилля при цьому не повинно бути більше 3 — 5 М;
- поставити на місце вал рульової сошки ГАЗ-53 з роликом і кришка валу сошки з підшипником і відрегулювати зачеплення ролика з черв'яком. Зазор на нижньому кінці сошки при нейтральному положенні коліс не повинен перевищувати 0,3 мм.
Перевірка проводиться при від'єднаній поздовжньої рульової тяги ГАЗ-53 від сошки. При цьому бажано користуватися індикатором.
Порядок регулювання зачеплення черв'яка з роликом:
- відвернути колпачковую гайку 10 рульового механізму ГАЗ-53, зняти стопорну шайбу 9, повернути ключем регулювальний гвинт 11 за годинниковою стрілкою до усунення зазору;
- динамометром перевірити зусилля на ободі рульового колеса, необхідну для повороту щодо його середнього положення; обертанням регулювального гвинта довести зусилля повороту рульового колеса до 16—22Н.
- надіти стопорну шайбу; якщо один з отворів в стопорної шайби не збігається зі штифтом, то регулювальний гвинт повернути настільки, щоб штифт потрапив в отвір. При цьому зусилля повороту рульового колеса ГАЗ-53 не повинно виходити за вказані вище межі;
- навернути колпачковую гайку і знову перевірити зазор на кінці рульової сошки; вставити кульовий палець в отвір сошки, навернути гайку і зашплинтовать.
Переконавшись у правильності регулювання, необхідно повернути рульове колесо з одного крайнього положення в інше. При цьому рульовий механізм ГАЗ-53 повинен обертатися вільно, без заїдань.
Основні атрибути | |
---|---|
Виробник | ГАЗ |
Країна виробник | Україна |
Марка | ГАЗ |
Модель | 53 |
Сумісність з маркою | ГАЗ |
Сумісність з моделлю | 53 |