Придбати Шлицевая частина карданного валу ГАЗ-53. Ви можете оформивши замовлення у нас в інтернет магазині УРАЛ-ЗАПЧАСТИНИ через корзину або зателефонувавши за вказаними телефонами.
Шлицевая частина карданного валу ГАЗ-53.
Карданні вали ГАЗ-53
Карданна передача ГАЗ-53 (рис.1) складається з двох карданних валів відкритого типу: проміжного карданного валу ГАЗ-53 з опорою і заднього карданного валу. У зв'язку з тим, що відстань між коробкою передач і головною передачею не залишається постійним при русі автомобіля, карданні вали ГАЗ-53 мають рухливе шліцьове з'єднання.
Рис.1. Карданна передача ГАЗ-53
1 - запобіжний клапан хрестовини; 2 — кришка підшипника кардана; 3 - хрестовина; 4 - проміжний карданний вал; 5 і 12 — прес-маслянки; 6 — гумова подушка; 7 - сальник опори; 5 — сальникове ущільнення шліц; 9 — ковзна вилка; 10 — задній карданний вал; 11 — центруючий вкладиш; 13 — підшипник опори; 14, 15 -сальники
Догляд за карданною передачею ГАЗ-53 полягає в змазуванні шліцьового з'єднання і підшипника опори проміжної карданного валу, заміни мастильного матеріалу в шарнірах, у регулюванні затягування обойми сальникового ущільнення 8 і перевірці кріплення фланців карданних валів.
При ТО-2 перевіряють карданні шарніри на відсутність осьового та кутового зазорів, а також зазори в шліцьовому з'єднанні. Для перевірки зазорів похитують рукою карданні шарніри. Люфти, що дають стукіт у з'єднанні, не допускаються. Розміри деталей, що сполучаються карданного вала подані в додатку 2.
Натяг сальников шліцьового з'єднання регулюють навинчиванием обойми сальника зусиллям руки так, щоб торець обойми був у межах канавки шлицевой втулки. Затяжку сальника перевіряють при ТО-1. При перевірці кріплення фланців карданів ГАЗ-53 затяжку виробляють моментом 50 — 62 Нм.
При пробігу 30 — 50 тис. км (в залежності від категорії умов експлуатації) замінюють мастильний матеріал у карданних шарнірах. При малому пробігу замінюють не рідше 1 разу в 5 років.
Для заміни мастильного матеріалу знімають кардан ГАЗ-53, розбирають шарніри, видаляють старий мастильний матеріал, промивають деталі в гасі, закладають в кожен підшипник по 3 — 4 р мастильного матеріалу і збирають шарніри.
Кардан ГАЗ-53 знімають тільки у разі заміни мастильного матеріалу в шарнірах або при появі несправностей, що вимагають перевірки зазорів у підшипнику опори, шарнірах або шліцьовому з'єднанні. Знімають підшипник опори проміжного вала і карданні шарніри тільки у випадку надмірних зазорів в них.
До розбирання карданного валу ГАЗ-53 проводять контрольну перевірку. Для проміжного вала перевіряють биття обертанням труби на призмах щодо посадочних поверхонь фланців і підшипника проміжної опори.
Виміри виконують індикатором, встановленим на плиті призм. Биття по довжині труби проміжного карданного вала не повинно бути більш 1 мм, заднього — не більше 1,2 мм.
Далі перевіряють кутовий люфт, що утворюється в результаті зношування шліцьового з'єднання деталей карданного валу ГАЗ-53. При перевірці люфту один з кінців карданного вала закріплюють, а до іншого прикладають крутний момент 7 Нм.
При цьому на плиті встановлюють індикатор, ніжку якого виставляють на радіусі 35 мм відносно вала без прикладання навантаження, а потім при додатку навантаження заміряють люфт.
Допустимий люфт — не більше 0,35 мм на радіусі 35 мм для проміжного вала і не більше 0,17 мм на тому ж радіусі для заднього вала. Допустимий люфт шліцьового з'єднання — не більше 0,25 мм на радіусі 49 мм. Контрольна перевірка проводиться перед балансуванням.
При заміні вилок, фланців або деталей карданного валу ГАЗ-53 виробляють динамічне балансування проміжного і заднього карданних валів в комплекті.
Розбирання кардана ГАЗ-53
Щоб уникнути порушення балансування при розбиранні карданних валів ГАЗ-53 всі деталі маркують для того, щоб під час складання поставити їх на колишні місця і в колишньому положенні.
Стрілки, що вказують на взаємне розташування валів по шлицевому з'єднанню, повинні лежати в одній площині. Розбиранні підлягають шарніри, шліцьові з'єднання валів, опора проміжного карданного валу ГАЗ-53.
Перед розбиранням кардана ГАЗ-53 роблять мітки фарбою на хрестовині і вилках, за якими визначають при складанні їх колишнє положення. Розбирають шарнір в наступній послідовності: відгинають вусики стопорних пластин, вивертають болти кріплення кришок підшипників до вилки кардана і знімають кришки.
У лещатах закріплюють карданний шарнір, оправлення 3, кільце 1 (рис.2). Выпрессовывают підшипник 5. Повертають шарнір і выпрессовывают підшипник 4. Оправка при цьому буде мати упор в торець шипи хрестовини. Виймають з вилки фланець 2 з хрестовиною.
Рис.2. Розбирання карданного шарніра
Для заміни підшипника і сальників проміжної опори карданного вала ГАЗ-53 попередньо знімають карданну передачу з автомобіля. Щоб роз'єднати передачу по шлицам, відвертають обойму сальников.
Далі роз'єднують шліцьове з'єднання, знімають кронштейн опори і гумову подушку, відгину ють стопорні вусики і спеціальним ключем відвертають гайку кріплення підшипника. Потім знімають підшипник в зборі з кришками, сальники і задній розпірною втулкою.
Промивають всі деталі кардана ГАЗ-53 в обезжиривающем розчині або в гасі і оглядають їх стан. Канали хрестовини ГАЗ-53 повинні бути чистими і видно наскрізь.
Хрестовину замінюють, якщо на її шипах є канавки — відбитки голок глибиною більше 0,1 мм або її діаметр менше 21,96 мм (номінальний розмір 21,986 — 22,000 мм). Якщо у сальников затверділа або пошкоджена робоча кромка, які їх замінюють.
Підшипники з деформованими голками, пом'ятим ковпачком, а також при зовнішньому діаметрі корпусу менше 34,97 мм і внутрішньому діаметрі по голках більше 22,085 мм замінюють. Допустиме зношування отворів під підшипники в вилках не більше 35,05 мм.
Збірка кардана ГАЗ-53
Перед складанням усі деталі ще раз промивають і розкладають на чистому місці. Якщо застосовуються нові голчасті підшипники, наповнені густим консервационным мастильним матеріалом, то їх промивають і закладають мастильний матеріал і збирають з гумовими кільцями. Те ж роблять і з підшипниками в разі зміни мастильного матеріалу.
Шарнір кардана ГАЗ-53 збирають у наступному порядку. Напрессовывают з допомогою оправки на хрестовину чотири сальника до упору в буртик. Вводять шипи хрестовини ГАЗ-53 у вушка однією з вилок кардана, вставляють в отвір ушков підшипники, надягаючи їх на шипи хрестовини.
З допомогою направляючої оправки запресовують один підшипник у вилку кардана, а потім другий. Після запресування підшипників встановлюють кришки, стопорні пластини, загортають болти моментом 8 — 20 Нм і фіксують їх, нахиливши на грань головки болта усик пластини.
Повертають шарнір на 1/4 обороту і в тій же послідовності запресовують і закріплюють два інших підшипника у вушках другий вилки. Перевіряють легкість обертання шарнірів карданного валу ГАЗ-53 і відсутність у них відчутних люфтів.
Проміжну опору ГАЗ-53 з новим підшипником і сальниками збирають в послідовності, зворотному розбиранні. Перед установкою повстяних сальников в кришку підшипника занурюють сальники в тепле моторне масло на 15 хв.
Шліцьове з'єднання карданної передачі ГАЗ-53 збирають по стрілках, наявних на шлицевой втулки вала та шлицевой вилці в послідовності, зворотному розбиранні.
Основні атрибути | |
---|---|
Виробник | ГАЗ |
Марка | ГАЗ |
Модель | 53 |
Сумісність з маркою | ГАЗ |
Сумісність з моделлю | 53 |
Стан | Новий |
Тип запчастини | Оригінал |
Тип техніки | Вантажний автомобіль |
- Ціна: 3 500 ₴